Help

Daglimiet wijzigen? Hoe moet dat?

3 minuten om te lezen

Michiel Mutsaerts, 31 May, 2022

Om te kunnen investeren met Capler moet jouw daglimiet toereikend zijn voor de gewenste investering. Hoe je deze moet wijzigen, en hoe lang het duurt voordat deze is doorgevoerd, scheelt per bank.

Hieronder staat een overzicht van alle banken die worden ondersteund door iDeal. Staat jouw bank er niet bij? Geen zorgen. Je kan ook investeren per directe overboeking (SEPA).

 

Klik op jouw bank om te zien hoe je jouw daglimiet moet wijzigen.

Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met jouw bank.

 

Als je vragen hebt over de inschrijving of de investering met Capler, kun je ons altijd bereiken.

Klachten & KiFiD

Bekijk artikel

Capler spant zich in om uw belangen zo goed en zorgvuldig mogelijk te behartigen. Mocht u ondanks deze zorgvuldigheid een klacht hebben over onze dienstverlening, dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure.

De klachtenprocedure bestaat uit de volgende stappen:

  1. Allereerst wordt u verzocht om uw klacht zo spoedig mogelijk te melden bij het fonds. Wij zullen daarop de vereiste actie ondernemen om in goede samenspraak met u tot een bevredigende oplossing te komen.
  2. Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht (onder vermelding van naam en telefoonnummer) schriftelijk kenbaar maken aan de Compliance Officer door te mailen naar compliance@elitefundmanagement.com.

    U kunt uw klacht ook schriftelijk kenbaar maken door een brief te sturen naar:

    Elite Fund Management
    T.a.v. Compliance Officer
    Beursplein 5
    1012 JW Amsterdam
  3. De klacht wordt door directie en Compliance Officer in behandeling genomen. U ontvangt binnen zes weken een schriftelijke reactie.
  4. Heeft u onze klachtenprocedure (stap 1 – 3) doorlopen en bent u niet tevreden met de uitkomst? Dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten.
  5. Op www.kifid.nl vindt u de informatie hoe u uw klacht online of per post kunt indienen. Stuur uw klacht binnen één jaar nadat u de klacht bij ons heeft ingediend óf binnen drie maanden nadat u het definitieve antwoord heeft ontvangen. Doet u dit niet, dan is het mogelijk dat Kifid uw klacht niet in behandeling neemt. Het Kifid kijkt of u en Elite Fund Management uw klacht via bemiddeling kunnen oplossen. Zo niet, dan doet de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een uitspraak in uw klacht. Bent u het niet eens met deze uitspraak? Dan kunt u uw klacht in bepaalde gevallen voorleggen aan de Commissie van Beroep.

Hoe kan ik investeren?

Bekijk artikel

Om over te kunnen gaan tot investering moet je je inschrijven in een van de fondsen op ons platform. De toegang tot inschrijving wordt echter pas verleend na het doorlopen van een paar essentiële stappen. Hieronder lichten wij deze stappen nog eens verder toe.

 

 

1. Word member

 

Ten eerste moet je je aanmelden als member. Als member krijg je volledig vrijblijvend toegang tot meer informatie, en inzicht in mogelijkheden als investeerder, in jouw beleggersprofiel. Bovenin jouw beleggersprofiel staat jouw persoonlijke stappenplan en de vooruitgang.

 

 

2. Maak kennis

 

Zodra jij hebt besloten met Capler te willen investeren is het tijd om elkaar te leren kennen. Deze kennismaking is nog steeds volledig vrijblijvend en bestaat uit drie onderdelen:

  • Vragenlijst

     
    Bij dit onderdeel zul je vragen tegenkomen over onder andere jouw voorkeuren en criteria voor een investering met Capler. Zo krijgen wij inzicht in jouw behoefte als belegger en toetsen wij of private equity wel bij jou past.

  • Identificatie

     
    Verifiëren van de identiteit is het vaststellen dat de door jou opgegeven identiteit overeenkomt met jouw werkelijke identiteit. Deze stap is wettelijk verplicht om jou als belegger toegang te mogen verlenen tot extra informatie en het inschrijfformulier.

 
 

3. Investeer

 

Nadat wij de opgegeven informatie uit stap 2 aandachtig in behandeling hebben genomen krijg je van ons bericht als je bent geautoriseerd als investeerder. Nu is het inschrijfformulier beschikbaar in jouw persoonlijke beleggersprofiel.

 

Let wel op dat je bij ondertekening meteen over gaat tot investering. Hiervoor is het van belang dat je daglimiet toereikend is en je weet welke betaalmethode je toe wilt passen.

Ondersteunde betaalmethoden

Bekijk artikel

Na ondertekening van een inschrijving bij Capler ga je direct over tot investering. Dit doen wij zodat het bedrag en de datum van de investering overeenkomen met die op jouw ondertekende contract. Bij investering ondersteunen wij de volgende twee betaalmethoden.

 

iDeal

 

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van jouw eigen bank. iDeal is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar die van het fonds.

 

De volgende banken worden door iDeal ondersteund:

Staat jouw bank hier niet tussen? Geen zorgen. Kies dan voor een betaling met SEPA.

 

 

SEPA

 

SEPA staat voor Single Euro Payments Area. Het werd geïntroduceerd door de Europese Raad om het betaalverkeer in Europa te vereenvoudigen. Met SEPA kunnen wij overboekingen ontvangen van iedere Europese betaalrekening.

 

 

Transactiekosten

 

Bij beide betaalmethoden worden er geen extra kosten verlegd naar de investeerder.

 

 

 

Wat is Mollie?

 

Zowel bij de overboeking als in jouw ontvangstbevestiging zie je de naam Mollie staan. Mollie is de betalingspartner van Capler. Samen zorgen wij dat jouw betaling soepel en veilig verloopt.

 

Kom je er niet uit of wil je op een andere manier betalen? Neem contact met ons op.

milon

Beleg mee met de
professionals

Beleggen in Private Equity was nog nooit zo gemakkelijk.
Doe meer met je geld en schrijf je nu in.

Meld je gratis aan Log in

Leave a comment