Ondersteunde betaalmethoden
Michiel Mutsaerts, 1 June, 2022
Na ondertekening van een inschrijving bij Capler ga je direct over tot investering. Dit doen wij zodat het bedrag en de datum van de investering overeenkomen met die op jouw ondertekende contract. Bij investering ondersteunen wij de volgende twee betaalmethoden.
iDeal
Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van jouw eigen bank. iDeal is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar die van het fonds.
De volgende banken worden door iDeal ondersteund:
- ABN AMRO
- ASN Bank
- bunq
- ING
- Knab
- Rabobank
- RegioBank
- Revolut
- SNS
- Svenska Handelsbanken
- Triodos Bank
- Van Lanschot
Staat jouw bank hier niet tussen? Geen zorgen. Kies dan voor een betaling met SEPA.
SEPA
SEPA staat voor Single Euro Payments Area. Het werd geïntroduceerd door de Europese Raad om het betaalverkeer in Europa te vereenvoudigen. Met SEPA kunnen wij overboekingen ontvangen van iedere Europese betaalrekening.
Transactiekosten
Bij beide betaalmethoden worden er geen extra kosten verlegd naar de investeerder.
Wat is Mollie?
Zowel bij de overboeking als in jouw ontvangstbevestiging zie je de naam Mollie staan. Mollie is de betalingspartner van Capler. Samen zorgen wij dat jouw betaling soepel en veilig verloopt.
Kom je er niet uit of wil je op een andere manier betalen? Neem contact met ons op.
Hoe kan ik investeren?
Om over te kunnen gaan tot investering moet je je inschrijven in een van de fondsen op ons platform. De toegang tot inschrijving wordt echter pas verleend na het doorlopen van een paar essentiële stappen. Hieronder lichten wij deze stappen nog eens verder toe.
1. Word member
Ten eerste moet je je aanmelden als member. Als member krijg je volledig vrijblijvend toegang tot meer informatie, en inzicht in mogelijkheden als investeerder, in jouw beleggersprofiel. Bovenin jouw beleggersprofiel staat jouw persoonlijke stappenplan en de vooruitgang.
2. Maak kennis
Zodra jij hebt besloten met Capler te willen investeren is het tijd om elkaar te leren kennen. Deze kennismaking is nog steeds volledig vrijblijvend en bestaat uit drie onderdelen:
-
Vragenlijst
Bij dit onderdeel zul je vragen tegenkomen over onder andere jouw voorkeuren en criteria voor een investering met Capler. Zo krijgen wij inzicht in jouw behoefte als belegger en toetsen wij of private equity wel bij jou past. -
Identificatie
Verifiëren van de identiteit is het vaststellen dat de door jou opgegeven identiteit overeenkomt met jouw werkelijke identiteit. Deze stap is wettelijk verplicht om jou als belegger toegang te mogen verlenen tot extra informatie en het inschrijfformulier.
3. Investeer
Nadat wij de opgegeven informatie uit stap 2 aandachtig in behandeling hebben genomen krijg je van ons bericht als je bent geautoriseerd als investeerder. Nu is het inschrijfformulier beschikbaar in jouw persoonlijke beleggersprofiel.
Let wel op dat je bij ondertekening meteen over gaat tot investering. Hiervoor is het van belang dat je daglimiet toereikend is en je weet welke betaalmethode je toe wilt passen.
Daglimiet wijzigen? Hoe moet dat?
Om te kunnen investeren met Capler moet jouw daglimiet toereikend zijn voor de gewenste investering. Hoe je deze moet wijzigen, en hoe lang het duurt voordat deze is doorgevoerd, scheelt per bank.
Hieronder staat een overzicht van alle banken die worden ondersteund door iDeal. Staat jouw bank er niet bij? Geen zorgen. Je kan ook investeren per directe overboeking (SEPA).
Klik op jouw bank om te zien hoe je jouw daglimiet moet wijzigen.
- ABN AMRO
- ASN Bank
- bunq
- ING
- Knab
- Rabobank
- Regiobank
- Revolut
- SNS
- Svenska Handelsbanken
- Triodos Bank
- Van Lanschot
Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met jouw bank.
Als je vragen hebt over de inschrijving of de investering met Capler, kun je ons altijd bereiken.
Meer weten?
Krijg volledig vrijblijvend toegang tot onze fondsen en ontvang updates over nieuwe investeringsmogelijkheden.
Meld je gratis aan Log in