Support

Hi, hoe kunnen we helpen?

Kennisbank
voor ""
Geen voor ""

Klachten & KiFiD

Bekijk artikel

Capler spant zich in om uw belangen zo goed en zorgvuldig mogelijk te behartigen. Mocht u ondanks deze zorgvuldigheid een klacht hebben over onze dienstverlening, dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedure.

De klachtenprocedure bestaat uit de volgende stappen:

  1. Allereerst wordt u verzocht om uw klacht zo spoedig mogelijk te melden bij het fonds. Wij zullen daarop de vereiste actie ondernemen om in goede samenspraak met u tot een bevredigende oplossing te komen.
  2. Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht (onder vermelding van naam en telefoonnummer) schriftelijk kenbaar maken aan de Compliance Officer door te mailen naar compliance@elitefundmanagement.com.

    U kunt uw klacht ook schriftelijk kenbaar maken door een brief te sturen naar:

    Elite Fund Management
    T.a.v. Compliance Officer
    Beursplein 5
    1012 JW Amsterdam
  3. De klacht wordt door directie en Compliance Officer in behandeling genomen. U ontvangt binnen zes weken een schriftelijke reactie.
  4. Heeft u onze klachtenprocedure (stap 1 – 3) doorlopen en bent u niet tevreden met de uitkomst? Dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt over financiële producten en diensten.
  5. Op www.kifid.nl vindt u de informatie hoe u uw klacht online of per post kunt indienen. Stuur uw klacht binnen één jaar nadat u de klacht bij ons heeft ingediend óf binnen drie maanden nadat u het definitieve antwoord heeft ontvangen. Doet u dit niet, dan is het mogelijk dat Kifid uw klacht niet in behandeling neemt. Het Kifid kijkt of u en Elite Fund Management uw klacht via bemiddeling kunnen oplossen. Zo niet, dan doet de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een uitspraak in uw klacht. Bent u het niet eens met deze uitspraak? Dan kunt u uw klacht in bepaalde gevallen voorleggen aan de Commissie van Beroep.

Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?

Bekijk artikel

Na ondertekening en overboeking van je belegging bij Capler, wil je natuurlijk graag weten of deze goed is aangekomen. De betalings- of ontvangstbevestiging van jouw belegging is afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Hieronder leggen we het uit.

iDeal

Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van jouw eigen bank. Doordat iDeal een directe online overboeking van jouw bankrekening naar die van het fonds is, krijgen wij hier ook bijna direct een bevestiging van.

Een bevestigingsbericht vanuit het fonds dat jouw belegging in goede orde is ontvangen kan vaak binnen een paar minuten na transactie worden verstuurd. In sommige gevallen kan het zelfs 24 uur of tot een volgende werkdag duren voordat een transactie verwerkt is.

SEPA

SEPA is geïntroduceerd om het betaalverkeer in Europa te vereenvoudigen. Met SEPA overboekingen kan het fonds bedragen ontvangen van iedere Europese betaalrekening. Aangezien SEPA betaling vaak internationale betalingen zijn, kunnen ontvangstbevestigingen langer op zich laten wachten.

Gebruikelijk is dat betalingen binnen 1 werkdag worden verwerkt, maar afhankelijk van jouw bank, kan dit zelfs 5 werkdagen duren. Zodra wij deze bevestiging hebben ontvangen, krijg jij van ons een bericht.

Directe overboeking

Naast iDeal en SEPA, bieden wij ook altijd de mogelijkheid aan om een directe overboeking te doen vanuit de mobiel- of internetbankieromgeving van je eigen bank.

Afhankelijk van je bank en waar deze bank zich gevestigd heeft, duurt dit meestal 24u of één werkdag. Betreft het een internationale bank, dan kan dit zelfs tot 5 werkdagen duren. Zodra wij deze bevestiging hebben ontvangen, krijg jij van ons een bericht.

Geen betalingsbevestiging ontvangen?

Heb je nog geen ontvangstbevestiging ontvangen en is de gebruikelijke verwerkingstermijn verstreken, geen zorgen. Controleer bij een directe overboeking eerst of het opgegeven bankrekeningnummer en ordernummer overeenkomt met die van het fonds. 

Het kan voorkomen dat ontvangen bedragen niet automatisch gekoppeld kunnen worden aan verwerkte orders. Wil je weten wat de laatste status is van jouw belegging, je kan altijd contact met ons opnemen en we zoeken het samen uit.

Hoe kan ik investeren?

Bekijk artikel

Om een investering in het Capler Private Equity Fund-of-Funds te kunnen doen, moet je je eerst inschrijven op ons platform. De investering in het fonds is pas afgerond na het doorlopen van een paar belangrijke stappen. Hieronder lichten wij deze stappen nog eens verder toe.

1. Maak een account

Je begint het proces met het aanmaken van een eigen account. Met dit account heb je toegang tot het investeringsplatform van Capler en krijg je meer inzicht in de mogelijkheden als investeerder, in jouw eigen beleggersprofiel. Vanuit je persoonlijke dashboard word je door het investeringsproces heen geleid.

2. Vul je profiel aan

Bij de volgende stap is het tijd om elkaar beter te leren kennen. Deze kennismaking is nog steeds volledig vrijblijvend en bestaat uit drie onderdelen:

  • Vragenlijst

    Bij dit onderdeel zul je vragen tegenkomen over onder andere jouw voorkeuren en criteria voor een investering met Capler. Zo krijgen wij inzicht in jouw behoefte als belegger en toetsen wij of private equity wel bij jou past.

  • Identificatie

    Verifiëren van de identiteit is het vaststellen dat de door jou opgegeven identiteit overeenkomt met jouw werkelijke identiteit. Deze stap is wettelijk verplicht om jou als belegger toegang te mogen geven tot het fonds. Verificatie kan met je telefoon, of door middel van het uploaden van benodigde documenten.

  • Achtergrond controles

    Naast bovengenoemde onderdelen vinden er op de achtergrond ook nog controles plaats. Om aan alle wet- en regelgeving te voldoen moeten alle beleggers gescreend worden. Dit gebeurd automatisch en hiervoor hoef je niks te doen.

3. Beleg zoals jij wilt

Nadat je profiel compleet is, moet je een keuze maken op welke manier je in het fonds wilt beleggen. Beleg je bijvoorbeeld als een privé persoon of vanuit een persoonlijke holding? Beleg je voor je pensioen of wellicht op naam van je kind? Vanuit jouw account kan je de verschillende opties terugvinden en een keuze maken.

Na jouw keuze, onderteken je de inschrijving digitaal. Na ondertekening ga je direct over tot investering. Hiervoor is het van belang dat je daglimiet toereikend is en je weet welke betaalmethode je toe wilt passen.

Gefeliciteerd!

Na het succesvol doorlopen van de bovenstaande stappen en de acceptatie door het fonds ben je officieel een private equity belegger.

Als je vragen hebt over de inschrijving of de investering met Capler, neem dan contact met ons op.

Ondersteunde betaalmethoden

Bekijk artikel

Na ondertekening van een inschrijving bij Capler ga je direct over tot investering. Dit doen wij zodat het bedrag en de datum van de investering overeenkomen met die op jouw ondertekende contract. Bij investering ondersteunen wij de volgende drie betaalmethoden.

iDeal

Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankieromgeving van jouw eigen bank. iDeal is namelijk een directe online overboeking van jouw bankrekening naar die van het fonds.

Beleggingen tot €50.000 worden bij de meeste banken ondersteund met iDeal. Investeer je een groter bedrag, kies dan voor een directe overboeking of SEPA.

De volgende banken worden door iDeal ondersteund:

Staat jouw bank hier niet tussen? Geen zorgen. Kies dan voor een directe overboeking of SEPA.

SEPA

SEPA staat voor Single Euro Payments Area. Het werd geïntroduceerd door de Europese Raad om het betaalverkeer in Europa te vereenvoudigen. Met SEPA kunnen wij overboekingen ontvangen van iedere Europese betaalrekening.

Directe overboeking

Naast iDeal en SEPA, bieden wij ook altijd de mogelijkheid aan om een directe overboeking te doen vanuit de mobiel- of internetbankieromgeving van je eigen bank.

Let er bij een directe overboeking op dat je het rekeningnummer, de tenaamstelling en het ordernummer correct invult. Veel Nederlandse banken doen een directe controle of de naam en het rekeningnummer waar je naar overmaakt overeenkomen (IBAN-naamcheck) om fouten te voorkomen.

Geen transactiekosten

Er worden geen extra kosten voor het overboeken van je belegging in rekening gebracht, ongeacht de keuze van betaalmethode.

Wat is Mollie?

Bij iDeal of SEPA overboeking, kan je bij de overboeking en in jouw ontvangstbevestiging de naam Mollie zien staan. Mollie is een betalingspartner van Capler. Samen zorgen wij dat jouw betaling soepel en veilig verloopt.

Kom je er niet uit of wil je op een andere manier betalen? Neem contact met ons op.

Daglimiet wijzigen? Hoe moet dat?

Bekijk artikel

Om te kunnen investeren met Capler moet jouw daglimiet toereikend zijn voor de gewenste investering. Hoe je deze moet wijzigen, en hoe lang het duurt voordat deze is doorgevoerd, scheelt per bank.

Beleggingen tot €50.000 kunnen over het algemeen met iDeal en met een directe overboeking (SEPA) worden overgeboekt. Bedragen boven de €50.000 worden niet ondersteund met iDeal en kunnen alleen worden overgemaakt met een directe overboeking (SEPA).

Hieronder staat een overzicht van alle banken die worden ondersteund door iDeal. Staat jouw bank er niet bij? Geen zorgen, jouw investering kan je nog steeds overmaken met een directe overboeking (SEPA).

Klik op jouw bank om te zien hoe je jouw daglimiet moet wijzigen. Hou rekening met een wachttijd, die de meeste banken instellen nadat je daglimiet is verhoogd. Dit om fraude te voorkomen.

Kom je er nog steeds niet uit? Neem dan contact op met jouw bank.

Als je vragen hebt over de inschrijving of de investering met Capler, kun je neem dan contact met ons op.

Gerelateerde pagina's
Gerelateerde documenten